Nieuws

Terug

Vragen om wachtlijsthulp loont

– 31 mei 2017
  • Wat kunt u doen als u lang moet wachten?

Uit onderzoek van de Zorgautoriteit Nederland bleek recent dat  zorgverzekeraars hun klanten veel actiever moeten wijzen op de mogelijkheid van wachtlijsthulp.

Zorgaanbieders en verzekeraars hebben al in 2000 afgesproken dat je binnen 4 weken terecht moet kunnen voor een eerste gesprek (intake) met een zorgaanbieder.
Patiënten hebben vaak geen idee dat een operatie in een ander ziekenhuis veel sneller gedaan kan worden dan in hun "eigen" ziekenhuis om de hoek. Maar zorgverzekeraars weten dat wel en moeten hun klanten daarbij helpen. "Zet op de website: "Moet u wachten, wij kunnen helpen", zegt directeur Dianda Veldman van Patiëntenfederatie Nederland.
Heb je het idee dat je te lang moet wachten op een behandeling? Dan kun je contact opnemen met de zorgverzekeraar; deze heeft de plicht je te bemiddelen naar een andere aanbieder waar je wel terecht kunt.
Meer informatie op www.nza.nl/zorgonderwerpen/zorgonderwerpen/ggz/Nieuws/1419608/ of via de informatielijn van het Zorginstituut Nederland T 088 - 770 8 770.

Vragen?

Fibromyalgielijn:
035 - 621 22 23
Overige vragen? Bel:
035 - 622 06 12
Contact of volg FES:

Contact